fredag 16 april 2010

Att fira eller inte fira – det är frågan


Dagen D närmar sig. Obönhörligt. Jag förtränger. Om jag i vanliga fall har födelsedagsångest är det inget mot vad jag har nu. Vad borde man göra? Vad vill jag göra?

Ingenting. Helst.

Maken säger: Du måste snart bestämma hur du vill ha det. Maken säger: Du måste fundera på vad du vill ha i present. Maken säger: Det börjar bli hög tid.

Jag säger: JAG VET INTE.

En sak har jag dock definitivt bestämt. Nästa år och alla följande år som jag hoppas få leva tänker jag inte ha födelsedagsångest. Efter femti får det vara nog.

1 kommentar:

  1. du kommer att märka Maria att den där dagen bara passerar precis som alla andra och det är helt andra saker i livet som är de viktiga milstolparna. Så strunta i vad alla förväntar sig och gå bara på magkänslan. Snart är just den där dagen också förbi och du går vidare mot nya äventyr:-))

    SvaraRadera